דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המשפחה חורגת מתקציב הבית? 

מאת    [ 06/02/2011 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 2971 פעמים ]

 

למה רובנו חיים כמשפחה חורגת?

אחד המשפטים הנשמעים ביותר בשפה העברית במסגרת שיחות סלון הוא המשפט לפיו "אי אפשר להתקדם בחיים בלי חובות". הרצון שלנו לקנות כאן ועכשיו את הדברים החדשים שיצאו לשוק מבלי להביט על היכולת הכלכלית תחילה, הביאו את רוב המשפחות בישראל לסטטוס של משפחה שחורגת מתקציב הבית – משפחה המתנהלת סביב המינוס אותו צברה ונעה בין בקשת הלוואה אחת לכיסוי הלוואה אחרת.

 

השפעת הפרסומות על כלכלת המשפחה

עם כניסתם של ערוצים המשדרים פרסומות והגעתו של הפס הרחב, הפכנו חשופים יותר לפרסומות המנסות לשכנע אותנו לקנות עוד דבר מה שיגרום לנו להרגיש נחשקים, עדכניים, מרוצים מחיינו ומאושרים. תרבות הצריכה המתגברת מחלחלת אלינו מגיל צעיר, ורובנו מושפעים ממנה ומחפשים את הדרך בה נוכל לצרוך כעת מבלי לשלם את המחיר. השילוב בין הפיתויים הרבים וזמינות האשראי יצרה מצע נוח לצמיחת משפחה חורגת אחת אחרי השנייה, וכיום רוב המשפחות הישראליות מחכות לתשלום האחרון בכרטיס האשראי, רק כדי ליצור תשלומים חדשים.

 

השפעת התרבות על כלכלת המשפחה

אדם מעוצב ברוחה של התרבות בה הוא גדל, והתרבות הישראלית מכתיבה בשנים האחרונות את הצורך בחתונה מפוארת, דירת 4 חדרים במיקום טוב בארץ, רכב וציוד חדש מא' ועד ת' לתינוקות שנולדים. הוצאות גדולות אלו המגיעות ברצף בטווח של כ-5 שנים, מביאות את המשפחה הצעירה שזה עתה קמה לסטטוס של משפחה חורגת, שכן רמת ההתחייבויות של המשפחה נוסקת משמעותית בעוד רמת ההכנסה יורדת במקרה הרע או נותרת בעינה במקרה הקצת פחות רע. 

 

השפעות פסיכולוגיות על כלכלת המשפחה

בשנים האחרונות התפתח זרם הפסיכולוגיה הכלכלית שהעלה על הכתב את הסיבות המביאות משפחות רבות לסטטוס של משפחה חורגת. הנטייה האנושית הטבעית היא להעדיף הנאה קטנה בהווה על פני הנאה גדולה יותר בעתיד ולהעדיף את הטווח הקצר על פני הארוך. כתוצאה מכך אנו מעדיפים לבזבז היום את מה שהרווחנו על פני השקעתו בצבירת נכסים שיניבו לנו יותר כסף בעתיד, ומסיבה זו אחוז החסכונות של משפחות לקראת הפנסיה רק ממשיכים לרדת.  משפחה חורגת היא משפחה שלא מסתכלת קדימה, ונקודות בהן היא נתקלת בהוצאות משמעותיות, מקשות עליה לצאת מהמצב הכלכלי אליו היא נכנסה כיוון שאין באמתחתה עתודות לשימוש במקרים כאלו.

 

השפעת השאיפות 

בעוד שאנשים עשירים רואים בכסף אמצעי ליצירת יותר כסף, אנשים בסטטוס של משפחה חורגת רואים בו אמצעי לשיפור רמת החיים. השאיפות של משפחה חורגת מתבטאות בדרך כלל ברכישה של דברים שכיום אין ביכולתם לקנות, בטיולים ראוותניים מסביב לעולם ובקניית נדל"ן לשימוש עצמי. דרך החשיבה של משפחה שחורגת מתקציב הבית מנותבת להוצאת סכומים גדולים יותר, במקום להפיכת הסכומים הגדולים למקור לאספקת כסף.

 

בכדי לצאת מהמינוס מסטטוס של חריגה עלינו להכיר במכשולים העומדים בפנינו במישור החברתי, תרבותי ופסיכולוגי ולפעול ליצירת השינוי שיביא אותנו לכדי רווחה כלכלית.

 

"חלומות חולמים, כסף מייצרים" גיל אורלי-מנכ"ל. חופש כלכלי? זה יכול לקרות גם לכם! ייעוץ כלכלי למשפחה ולעסק, ואימון אישי vip להתעשרות, לבכירים בלבד עם גיל אורלי, מחלוצי הרפורמה בניהול כלכלת המשפחה, מנחה סדנאות ומרצה מבוקש, מחבר רב המכר 'נוסחת הכסף'.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב